Tuesday, February 3, 2009

DETIK HATI....TERINGAT KEMBALI

Askum... Hari ini sama seperti biasa bekerja dgn perasaan yg tidak seberapa dan fikiran melayang.Entah lah..nak cakap risau tak jugak, nak cakap tak risau, pun tak jugak..tp hati ni rasa tak sedap...mcm ada benda nk berlaku..biasalah selalunya mgm mcm tuh kalo ada jer benda2 nk jadi selalu insticts ni bg signal awal2 heheeheh walaupun xla sebetul maner pun..
Smlm kuar ke Danau Kota dgn Elise, Aliff,Kent, dan Afiq.Lama tak gi saner..Lepas makan kt medah tuh terus jalan2 cari brang..Seronok tgk orang lalu lalang..ada yg berpasangan, ada yg berkeluarga dan ada gak yg dtg dengan kawan2...tp jarang ada yg jalan sorang2 tanpa pasangan..Lihat pada kawan2...sedih jer hati ni...tp bahagia tgk diorang.Jalan sama2..gelak ketawa...mgkni sedikit terasa kt hati ini sbb jalan sorang2...bukan la sorang2 ttp jalan dgn diorang tp tanpa pasangan.Terdetik di hati bilalah aku nk ada pasangan yg leh bawak aku jalan2...tak pun jalan2 sama2 mcm smlm....mcm kent dgn afiq....mcm elise dgn aliff.Tp sebenar nya tak terasa sgt sbb kawan2 sgt memahami dan melihat diorang bahagia, jauh di sudut hati tumpang gembira.
Tp siapa leh tipu diri sendiri...termasuk lah aku..mcm maner aku gelak pun,macam mana aku gembira pun..tp hati ni ttp rasa sunyi.Sambil2 jalan teringat time2 masa dulu dgn Z...mana2 pergi pun ttp same,,,ttp ada.....smpi digelarkan pasangan kembar tak seirias...peranga ndan peel yg berlawana tp ttp serasi kalo gi maner2...time tuh rase epy sgt2...mcm maner xder duit pun kitorag ttp epy...smpi kn ada stu hari tuh rokok sebatang leh isap spmi 3 kali sbb xder duit nyer pasal...hahahaahah...Tp alhamdullah..skrg Z dah berumah tangga dan sgt2 bahagia..menitis air mata tgk album kawin dia dgn org tersayang...tp smpi ari ni pertanyaan Z kenapa aku tak dtk kawin dia masih lagi tak terjawab...alasan ta kder cuti bg Z mmg xleh diterima akal sedangkan katanya 3 bulan sbulm tarikh kawin tuh dia dah bgtau yg dia nk aku dtg tgk dia kawin.katanyer itu hadiah perkahwinan dia...heheheeh...giler tul Z tuh..Tp aku tahu dan Z sendiri pun tahu kenapa aku tak dtg sedangkan time tuh aku mmg cuti dan nk sgt2 ke Melaka tgk dia kahwin.Cuma time tuh kekuatan tidak menguasai diri, perasaan tidak segah jati diri dan seunyuman tidak sekental nk menyembunyikan perasaan hati yang hancur luluh.Sudah sedia maklum perkata ini akan dtg dan pasti akan berlaku dan kitaorg pun dah sama2 ada ckp...kena terima apa ketentuan Ilahi..tp entha lah ari tuh..tarikh keramat tuh...tiada langsung kekuatan nk tgk dia bersanding menjadi raja sehari..wlaupun dan bersumpah ..berjanji...
Z...ko sendiri faham perangan dan cara aku.....bukan mudah diri ini ingin menyangi dan disayangi..tp biler segala telah diberikan..apa bila smpi satu masa kite terkasa lepaskan..ianya pasti amat berat utk dilakukan....Tp Z...segala ketentuan dr NYAanya...dah pu adik tahu dan terima dgn hati yg iklhals...Kau bahagia dgn insan yg ko lipih dan adik turut bahagia kerana ko sedang bahagia..dan skrg ni nk menerima org ketiga..alhamdulah....tak sabar nk tgk anak ko Z....dah gelak besarko bile aku ckp rupa anak ko ntn mesti comel dan manja cam muka aku tuh..akan aku ingat smpi biler2....Z....U STILL N ALWAYS THE BIGGEST THINGS IN MY HEART !!!! dan doakan pada aku...'THERE WILL BE SOMEONE SPECIAL OUT THERE WAITING FOR ME WITH THE RIGHT TIME AND THE RIGHT MOMENT,"..akan adik pegang smpi biler2.....hehehehe....

No comments: