Sunday, March 22, 2009

Hari-hari Yang Sedih....

Orang kata kita hanya boleh berkongsi kegembiraan tetapi kegagalan, kesedihan dan kekecewaan seharusnya tidak dikongsi dengan orang lain? Kawan ketawa mudah dicari tetapi kawan menangis sukar untuk ditemui?
Kebelakangan ini banyak peristiwa yang mengecewakan,yang menyedihkan berlaku tanpa diduga.Memikirkan apa yang berlaku boleh memeningkan akal dan fikiran tapi tetpa terima dengan hati yang terbuka kerna percaya setiap apa yang berlaku ada hikmahnya...
Teringat kepada seseorang..bila mana hati dan cintanya dihancurkan seorang insan yang sangat disanjungi dan disayang separuh mati.namun kasih sayang yang disemai dari cinta yang suci tetap tidak dapat berpanjangan dek kerana hati insan yang dicintai telah menyintai orang lain lebih dari dirinya sendiri..
Kesian..simpati....tapi itulah lumrah kehidupan.pelbagai perancangan dibuat,bermacam-macam agenda difikirkan bagi menyatukan dan memeriahkan hubungan dua indan namun Tuhan itu lebih mengetahui dan setiap apa yang berlaku kadang-kadang tanpa kita sedari memberikan hikmah dan erti yang lebih bermakna...
Aku sedar selama ini dia berusaha menghindar diri dariku, aku mengerti akan hal itu dan aku juga melakukan hal yang sama. Hanya untuk saat ini, disaat aku merasa lemah dan perilaku aku yang bukan seperti diriku sendiri.. tidak bisakah kau memberikan perhatian walaupun sedikit saja?? tidak bisakah kamu??.....Hati kecil ini sungguh berharap kiranya ada panggilan atau sms dari kau yang cuna menghiburkan hati yang gundah gulana ini mungkin datang dan membawakan ubat untukku walaupun sakit dan seksa ini sememangnya datang dari kau sendiri..aku tetap rasa segala kesakitan ini akan hilang sedikit demi sedikit..
Hampa semuanya tinggal harapan! Hari ini langit mendung diluar hujan turun, langit yang mendung seakan ikut merasakan kesedihanku saat ini, aku terluka tahukah dikau? saat ini aku merasa kalau semuanya BOHONG belaka!!! Ahhhh.. suasana ini hanya membuatku bertambah sedih......I feel alone....just me and hujan..
Merelakan semua menjadi kenangan itulah yang sedang kulakukan sekarang ini kerana dengan begitu aku mampua melupakan dan meninggalkanmu tidak dengan airmata tapi dengan senyuman..Namun menunggu hari hari sampai saat itu datang membuatku sangat lelah namun aku sadar semuanya adalah untuk yang terbaik bagi kita berdua. Dan kerna itu..sampai saat itu bisakah berikan aku sedikit semangat sehingga membuatku lupa akan kesedihan ini, bisakah???

2 comments:

SaraGurL said...

x bisa memilikimu..
jdn cedey2 nnt adik x cntek....
syg adekkkkkk

mummy roshie said...

jgn sedey2 adeq..mane tau nanti adeq dpt yg lagik baik + peform..kekekeke