Wednesday, June 24, 2009

KAWAN..????MUSUH????? HIPOKRIT...?????

Manusia ney klo hati nye da betul2 busuk, mulut pun busuk macam longkang….em ntah la pe y diorg dapat dari situ ak pun xtau…kenapa ek manusia ney de je sifat y xpuas aty, xsedar diri….. tau mengata org tapi diri sendiri pun xbetul.. Jangan ingat ak xtau rahsia ko jugak…. ak xnk jadi mulut mcam ko mulut longkang mencanang crte orang walau pun da janji xkan de orang y tau… cermin dulu diri sendiri sebelum mengata orang….xpe la ko nak tolong ak kumpul kan pahala tuk aku kan…alhamdulillah… dan jangan cakap org hipokrit sedang kan dri pun sama je,..xtau la sebab korang jeles or pe ke… ak yg tau rahsia korang pun xde pernah nak tanye pasal hidup korang. aku sedey gler dapat kawan y macam ney… klo otak tu da pikir negatif pikiran pn pikir serong, yela korang je la y baek, suci, murni, xhipokrit, em ape gi ek… anak y terbaek anak y solehah…aku ney jijik, jahat, batu api, mulut jahat, n mcm2 la y korang pikir pasal aku….di sebab benda yg xmasuk akal dan boleh difikirkan dgn mudah jer.. korang pikir aku macam tu….peh..korang mmg otak art la…. owh lupe lak aku ni bdak jahat kt mate korang…. smpi pandai sgt berlakon dgn gaya2 yg aku sendiri pon yg nyah ni pon xsmpi gak wat cam tuh..emm bkn xpernah wat la kalo takat over exposed ala2 tuh biasa lah.tp biler tgk korang yg mmg org laern xkn caya korang wat..mmg pelik….bagus la korang ney, mulut korang mmg leh pengaruh org…. alhamdulillah…. korang sndri x sedar yG mbe korang tu sndri hipokrit.. ooopsss silap korang la yg perfect dalam dunia, padahal xsedar2 org yg ko sanung or dgr jer ckp dia tuh yg kononnyer byk tahu mcm2 hal tu bnyak meluke kan aty ramai org tpi tetap wat muke selamba rock…… hebat permainan korang ney la di katakan permainan dunia di atas pentas, kte hanya boneka dan kte sndiri yg memain kan peranan macam mne untuk mengendali kan nye…. emmmm, klo cakap pasal ney mmg la x puas aty n geram… tpi nak wat mcm mne mulut longkang nak harum kan pun agak degil….korang mmg suke kaco life orang kot… lebih suke pikir kan masalah orang daripada diri sendiri…..xkisah la doa2 je la mne tahu soon bile aku xder lagi ntn xperlu la tgk muka korang tuh ..hhahahahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahaahhaa….. lawak antarabangsa tul la cara korang tu kn dgn menyidir2, mengata blakang, canang kt org, kutuk2, tengok2 org, menjatuh kan org…em bagus kje korang kn klo wat final prjk da leh dapat A+++.. tu la korang selagi xdpat pe yg korang nak selagi tu la korang masih perangai cam gituh....bkn la ckp akui ni bak benor....masuk syurga ker..tp fikir lah sendiri...apa korang tuh dpt pahala ker...kalo asyik nk jatuhkan org lain....buruk kan org lain....pertikaikan kerja org lain....kita ni manusia...masing2 pon tahu dosa pahala masing2 byk maner...so ada ke kite leh ske2 jer nk judge org cam gitu jer..apa yg dpt sebenanrnya..wang ringgit ker....hadiah ker..bercuti ke luar negara ker???? benda ni dah lama tp mkin merebak la feel korang ni yg buatkan aku pon jd sakit ati...jiwa aku ..peranga aku...xsemua org tahu...dah kalo sakit ati ni dah xboelh di pujuk2 or diubati..mampos korang aku buat...sakit ati aku ni kalo dah mmg tahap gaban xleh dirawat aku sgup wat apa saja.....secara kasar ker..halur ker..undang2 ker..undag2 palsu ker..aku wat jer....jgn ingat org mcm aku ni easy sgt2 la kn....dan aku pon bkn jenis yg kawan satu or 2 jenis jer....babe.."kalo takut dilambung ombak jgn berumah di tepi pantai" ..tu versi aku tp dlm versi nafsu serakah aku...mak tak kacau org..so org tak perlu kacau mak bkn jenis pendendam tp kalo org dah buat mak....pasti 3 kali ganda mak balas balik!!!!..(Maaf bkn nk main tuduh or tunding jari...ini tuh ingatan pada diri sendiri dan diri sendiri sekali lagi...last tuh bru tuk org2 tertentu.)..

2 comments:

Mummy Dhina said...

napa nie dik..???
sabar lah k.... sbb tue aku penah ckp, jaga jer hati sendiri xyah nk jaga hati org sbb takut benda2 mcm nie akn berlaku lah.....neway, b a good girl ehhh silap lakss good boy lah...
lalalalalala

Amy Carmeen said...

tq....my dear...