Saturday, April 4, 2009

Rasa apakah ini?


"perkara dah lepas...masing2 ada buat silap ataupun xde sapa yg buat silap...kite xtau,tuhan je tau kenapa kite amik keputusan tu pada masa tu.kdg2 aku pn kesal juga ngan sesuatu perkara tu,,,,tp sesal x sudah2 pun xguna...bukan boleh putar masa kan.yg penting kite tau apa yg kite missed n kalau kita masih diberikan peluang untk ganti balik apa yg kita tertinggal...kita ganti balik.mmg xsama dgn masa yg telah berlalu...tp sekurang2nya kita diberi kesempatan kan...

dan memang benar kesempatan itu telah diberi...dan terpulang kepada kita bagaimana kita mahu mengisi peluang kedua ini...yang pastinya pengalaman lalu sudah cukup mengajar aku untuk aku tetap dengan pendirian sendiri.

"aku sayang kamu." susah benar lidah menuturkan tiga kalimat keramat itu...perkara yang sukar di ucapkan adalah perkara yang benar-kata orang. Sebab mulut dan lidah kita memang mudah berkata yang batil...dan kerana itu mulut dikunci bila mana kita dibangkitkan di hari pengadilan kelak. dan mungkin kerana lidah ini dirantai oleh persoalan..."layakkah aku memilik dia?" dan "mampukah aku membahgiakan dia...andai dia menerima aku?".

rasa apakah ini?semakin hari menjadi sesak dalam dada hingga sebak ku rasa makin seksa di jiwa... aku tak mahu sendu di hujung rindu.

1 comment:

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

n0rmalla tue..
tiap manusia x laRi dari kesilapan...
x semua 0rg sempurna...

;)