Saturday, March 28, 2009

Hari-hari yang membosankan...


Sudah 4 minggu ini aku bosan dengan hari-hariku, entahlah apa yang menjadi penyebabnya mungkin xder apa-apa yang menarik perhatian agaknya.Menghiburkan hati dengna menonton tv tak kena jugak.Melayari internet pun tak seronok jugak.Sekarang ni hampir tiap-tiap malam lepas balik kerja mahupun cuti, mesnti nak kelaur bawak kereta.Bukan kemana-mana pun..just jalan-jalan dan amik angin.Sambil dengar radio dan kena angin malam baru la rasa ok sikit.Ni kalau tak bosan sangat-sanagt rasanya.Terfikir jugak nak buat sesuatu yang baru ..yang boleh hilangkan rasa bosan tapi tak tahu nak buat apa.Semua benda dah buat tapi masih rasa bosan dan bosan dan bosan.Cuma time tidur jer perasaan bosan itu hilang..itu pun sekejap sajer.Tapi time tidur bila termimpi pulak benda-benda lama sama gak...biler terjaga nanti akan duk memikirkan mimpi tuh dan lama-lama buntu dan bosan datang balik..ahh....tension nyer....xder saper pun yang tahu....Tapi tetap jugak tempoh hari-hari yang bosan ni tiap-taip hari..Nak buat mamcam maner...lagi difikir lagi serabut kepala otak.Sekarang ni nasib la kerja yang nk kata sibuk..tak sibuk..nak kata penat..memang penat ni lah yang buat perasaan in itidak terlalu memikirkannya...Ahhh pasal kerja pun bosan gak...bosan dengan jadual...dengan kerja dan dengna persekitaran...Samapi satu tahap rasa nak berhenti kerja dan pergi bercuti panjang tanpa hiraukan sesiapa pun.Tapi mana boleh kalau tak kerja nanti tak ada duit nak bayar bil..Selalunya hari yang mendatang mesti best ..tapi aku..ermm cuma mengenang nasib diri yang x seberapa ni..apa pun aku mesti tabah..apa pun aku syukur kerana aku masih di kurniakan kesempurnaan dalam hidup..cuma tidak sempurna dari segi jiwa..aku lahir sebagai lelaki..tapi naluri aku lebih kepada perempuan..aku sukakan apae yang perempuan buat..tapi aku tahu adae batas yang perlu aku ingat..tuhan itu maha kaya..walau betapa cantik nya kita mengubah diri kita..Allah tetap ada kuasa untuk menjadikan sebaliknya..ape yang aku impikan adalah kejayaan di dunia dan akhirat...

3 comments:

Cicie~!!! said...

perjalanan hidup perlu diteruskan~!!! aper2 pon be STRONG~!!

s0l0 m0l0 + sinGle minGle + s0rG s0rG said...

cubela bwk beRamal ibadat sket...
nescaya anda xkn b0san...

;P

mummy roshie said...

sedey mummy bc tau...huhuhuhu